ČLOVĚK A PŘÍRODA
Jakub Holec
garant vzdělávací oblasti člověk a příroda
Fyzika
RNDr. Věra Koudelková, Ph.D.
garantka oborové pracovní skupiny
Fyzika
Vystudovala Učitelství matematika – fyzika pro střední školy na MFF UK v Praze, tamtéž získala doktorát v didaktice fyziky. V současnosti se podílí na vzdělávání budoucích učitelů fyziky na MFF UK a učí na ZŠ v Praze-Letňanech. V rámci projektu Heuréka vede víkendové semináře pro učitele zaměřené na badatelskou výuku fyziky, aktivně se zapojuje do podpory učitelů v rámci Elixíru do škol, z. ú. Je členkou ústřední komise Fyzikální olympiády, kde se podílí na tvorbě úloh kat. pro ZŠ. Je autorkou několika publikací zaměřených na badatelskou výuku fyziky.
RNDr. Miroslav Randa, Ph.D.
Působí jako odborný asistent Fakulty pedagogické ZČU v Plzni, v letech 2015–2019 byl děkanem, v letech 2018–2019 předsedající Asociace děkanů pedagogických fakult. Má dlouholeté zkušenosti s výukou fyziky na základní škole, nižším i vyšším gymnáziu a střední průmyslové škole, je spoluautorem a hlavním autorem řady učebnic fyziky Nakladatelství Fraus pro ZŠ a nižší gymnázia, spoluautor učebnic přírodovědy pro 1. stupeň ZŠ, rovněž je autorem skript, publikuje odborné texty z oblasti fyziky a didaktiky fyziky (odborné časopisy, sborníky, monografie). Je člen JČMF (FPS a FVS), člen ČAS, člen ústřední komise Fyzikální olympiády, v letech 2004–2019 garant astronomické olympiády, je zakládající člen Českého klubu skeptiků SISYFOS. Je řešitel a spoluřešitel řady oborových projektů.
RNDr. Věra Koudelková, Ph.D.
Vystudovala Učitelství matematika – fyzika pro střední školy na MFF UK v Praze, tamtéž získala doktorát v didaktice fyziky. V současnosti se podílí na vzdělávání budoucích učitelů fyziky na MFF UK a učí na ZŠ v Praze-Letňanech. V rámci projektu Heuréka vede víkendové semináře pro učitele zaměřené na badatelskou výuku fyziky, aktivně se zapojuje do podpory učitelů v rámci Elixíru do škol, z. ú. Je členkou ústřední komise Fyzikální olympiády, kde se podílí na tvorbě úloh kat. pro ZŠ. Je autorkou několika publikací zaměřených na badatelskou výuku fyziky.
Mgr. Věra Krajčová, Ph.D.
Vystudovala Filozoficko-přírodovědeckou fakultu Slezské univerzity v Opavě, později získala titul Ph.D. na Přírodovědecké fakultě Univerzity Hradec Králové. Od roku 2004 učí matematiku a fyziku na Smíchovské střední průmyslové škole a gymnáziu, od roku 2022 také na Gymnáziu Jana Nerudy v Praze. Aktivně se účastní konferencí zaměřených na vzdělávání učitelů. Na své domovské škole zbudovala laboratoř fyziky a je zakladatelkou školního Interaktivního vědeckého centra, v rámci kterého pořádá workshopy pro studenty, učitele a seniory. Je také vedoucí regionálního centra Elixír do škol v Praze 5, kde si učitelé fyziky předávají své zkušenosti.
PaedDr. Bc. František Jáchim
Vystudoval Učitelství pro základní a střední školy. Na Pedagogické fakultě UK získal titul PaedDr. v oboru Teorie vyučování fyziky a Bc. po studiu školského managementu. Od roku 1975 vyučoval na základní škole, na střední a vyšší odborné škole. Externě působil na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity při výuce dějin fyziky a oborů z oblasti školského managementu. V letech 1989–2016 byl ředitelem základní školy. V současné době vyučuje na základní škole, částečně ve třídách s rozšířenou výukou matematiky. Je členem Krajského metodického kabinetu Matematika a její aplikace Jihočeského kraje a předsedou za oblast Strakonicko. Je spoluautorem dvou řad učebnic fyziky pro základní školu (SPN). Publikuje v oblasti didaktiky fyziky, historie fyziky a astronomie.
doc. RNDr. Jiří Dolejší, CSc.
Vystudoval jadernou fyziku na MFF UK a jádry a částicemi se tam zabýval celý život s pracovními odskoky do Dubny, Heidelbergu a Ženevy. Vedle toho organizoval Fyzikální olympiádu, zabýval se popularizací fyziky a vzděláváním učitelů. Se spoluautory napsal v devadesátých letech sadu učebnic fyziky pro základní školy „Fyzika kolem nás“. V poslední době se ozýval proti nedomyšlené malé revizi RVP a aby jen nekritizoval, přihlásil se do pracovní skupiny připravující revizi novou.
Mgr. Pavlína Hejsková, Ph.D.
Působí jako didaktička fyziky na Technické univerzitě v Liberci. Pro udržení kontaktu s praxí učí na gymnáziu na částečný úvazek. Vystudovala učitelství fyziky a chemie na Univerzitě v Hradci Králové, kde také získala doktorský titul. Praxi získala dvacetiletým působením jako učitelka na základní škole. Práce s lidmi, dětmi zvlášť ji těší a obohacuje. Zajímá se o dění v obci, kulturní a společenský život, vede rybářský kroužek a místní tělovýchovnou jednotu.
Mgr. Ing. Andrea Tláskalová
Vystudovala VŠZ s pedagogickým minimem pro SŠ. Na PedF UK absolvovala Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, rozšiřující studium speciální pedagogiky a výchovného poradenství. Od roku 2001 působí na ZŠ Zbiroh jako učitelka a výchovná poradkyně, která se intenzivně věnuje individuální podpoře žáků. Absolvovala studium koordinátora EVVO a této oblasti se, společně s globálním rozvojovým vzděláváním (GRV), věnuje při projektové výuce, kde s žáky plní kritéria různých programů. Při propojování formálního a neformálního vzdělávání využívá učení venku, badatelství, pokusy i místně zakotvené učení. V roce 2017 získala 2. místo ceny Global Teacher Prize Czech Republic.
RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D.
Vystudovala učitelství matematiky a fyziky na MFF UK, téměř třicet let učila na základní škole v Praze 6, od roku 2002 se podílí na přípravě budoucích učitelů fyziky na Katedře didaktiky fyziky MFF UK. Je vedoucí projektu heuristické výuky fyziky Heuréka, vede semináře pro učitele v rámci tohoto projektu. Je vedoucí metodičkou fyziky v projektu Elixír do škol. Publikuje své zkušenosti na národní i mezinárodní úrovni, je recenzentkou některých učebnic fyziky pro ZŠ.
Geografie
Mgr. Matěj Vrhel
garant oborové pracovní skupiny
Geografie
Vystudoval mezifakultní obor Geografie – historie na PřF UK a FF UK, dokončuje doktorské studium didaktiky geografie na PřF UK, ve kterém se zabývá výzkumem kvality výuky zeměpisu, podílí se na výuce budoucích učitelů zeměpisu. Je členem mezifakultního výzkumného týmu didaktiků přírodovědných předmětů na UK, meziuniverzitního výzkumného týmu oborových didaktiků v rámci MUNI, spolupracuje na mezinárodním projektu přípravy učitelů zeměpisu pod University of Galway v Irsku. Od roku 2006 aktivně působí jako učitel zeměpisu a dějepisu.
RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
Je odborným asistentem a členem Centra geografického a environmentálního vzdělávání katedry sociální geografie a regionálního rozvoje PřF UK. Je autorem empirických a metodologických odborných článků, učebních textů, vzdělávacího softwaru i výukových materiálů určených pro pedagogickou veřejnost. Má dlouholeté pedagogické zkušenosti v rámci učitelských studijních programů i kurzů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Je vedoucím neformálního sdružení Síť učitelů zeměpisu. V centru jeho profesního zájmu stojí geografické vzdělávání, didaktika geografie v Česku i zahraničí a geografické kurikulum. Věnuje se empirickému i aplikovanému výzkumu dovedností práce s mapou a s tím souvisejících vzdělávacích aspektů vč. globálního myšlení. Od roku 2020 je členem Steering Committee, Commission on Geographical Education of the International Geographical Union.
Mgr. Věra Kouřilová
Vystudovala obor Zeměpis – Dějepis na PřF a FF UK a následně učila na osmiletém gymnáziu v Praze. Současně vedla kurzy pomaturitního studia v oblasti cestovního ruchu a věnovala se práci v neziskovém sektoru. Od roku 2013 je ředitelkou Základní školy a mateřské školy Veleň (Praha-východ), která se pod jejím vedením proměnila z málotřídní školy s třiceti žáky a jednou třídou mateřské školy v plně organizovanou školu, kterou navštěvuje téměř 400 dětí a žáků. V rámci regionální spolupráce je zapojena do pracovní skupiny pro financování v MAS Střední Polabí.
RNDr. Miloslav Müller, Ph.D.
Je vedoucím oddělení meteorologie na Ústavu fyziky atmosféry AV ČR, místopředsedou České meteorologické společnosti a vedoucím její terminologické skupiny, která spravuje Elektronický meteorologický slovník. Současně je odborným asistentem na katedře fyzické geografie a geoekologie Přírodovědecké fakulty UK, kde v magisterském stupni vystudoval učitelství geografie a historie a následně doktorské studium oboru fyzická geografie. Během studií jeden rok vyučoval zeměpis na základní škole. Přednáší fyzickou geografii, meteorologii a klimatologii a další odborné předměty, mj. v rámci učitelských studijních programů; zapojuje se i do kurzů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Je popularizátorem meteorologie ve školách, v médiích apod. a také autorem mnoha odborných i popularizačních článků.
doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Je přední odbornicí v oblasti geografického vzdělávání v Česku. Působí jako vedoucí Centra geografického a environmentálního vzdělávání na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy; garantka doktorského studia v programu Didaktika geografie na PřF UK; předsedkyně sekce geografického a environmentálního vzdělávání České geografické společnosti. Její výzkumná činnost je zaměřena především na tvorbu kurikula a hodnocení procesu i výsledků geografického vzdělávání. Je autorkou více než 100 odborných článků a publikací. Má dlouholeté pedagogické zkušenosti s vysokoškolskou přípravou učitelů zeměpisu i zkušenosti lektorky v kurzech dalšího vzdělávání učitelů základních a středních škol.
Mgr. Jan Šebesta
Vystudoval na Přírodovědecké fakultě Ostravské univerzity Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy v aprobaci geografie – biologie. V současnosti učí na základní škole Mládí v Orlové-Lutyni a externě na Gymnáziu Jana Šabršuly v Orlové-Lutyni. Na základní škole působí také jako koordinátor školního vzdělávacího programu a koordinátor environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty.
Mgr. Jiří Šmída, Ph.D.
Absolvent programu Učitelství geografie, biologie a ekologie na Přírodovědecké fakultě UPOL. V následném doktorském studiu zvolil zaměření kartografie a geoinformatika (MUNI). Ve svém profesním zaměření se prostřednictvím výzkumných projektů i pedagogické činnosti věnuje aplikacím geografie a geoinformatiky v různých přírodních a společenských disciplínách (ekonomie, veřejné zdraví a epidemiologie, historie ad.). V letech 2018 až 2021 řídil práci odborné skupiny geografie v rámci národního projektu Digitální gramotnost. Tématu rozvoje digitálních kompetencí v geografickém vzdělávání se věnuje soustavně při přípravě budoucích učitelů na FP TU v Liberci.
Mgr. Petr Trahorsch
Působí na katedře geografie Přírodovědecké fakulty UJEP v Ústí nad Labem. V rámci své výukové a odborné činnosti se věnuje především didaktice geografie se zaměřením na procesy učení žáků geografickým poznatkům a analýzu didaktických prostředků. Je mimo jiné spoluautorem pracovních sešitů pro žáky základních škol. V současné době působí jako učitel zeměpisu na ZŠ a MŠ Teplice, Koperníkova 2592, kde zodpovídá za administraci školního kurikula zeměpisu.
Oponenti jsou špičkoví odborníci, kteří se jako první vyjadřují k dílčím výstupům pracovní skupiny, než budou postoupeny k širším konzultacím.
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
Vystudoval učitelství zeměpisu a občanské výchovy pro základní školy na Pedagogické fakultě MU a zde také absolvoval doktorské studium v oboru Pedagogika (2008, školitel doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.) a habilitační řízení v oboru Pedagogika (2016). V letech 2008–2018 působil na Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU. Od roku 2016 působí na katedře geografie PdF MU, kde se věnuje přípravě budoucích učitelů v pregraduálním i v celoživotním vzdělávání a výzkumu geografického vzdělávání. V minulosti byl řešitelem několika projektů GAČR: kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce geografie, vizuálie v geografickém vzdělávání, pojetí výuky geografie. Aktuálně je garantem doktorského studijního programu didaktika geografie a působí v redakčních radách časopisů Zeitschrift für Geographiedidaktik /Journal of Geography Education a Geografie. Na částečný úvazek vyučuje zeměpis na základní škole.
RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D.
Vystudoval obor Fyzická geografie a geoekologie a dále Souběžné studium učitelství zeměpisu na Přírodovědecké fakultě UK v Praze. V minulosti pracoval jako učitel zeměpisu (i dalších předmětů) na několika školách a také jako lektor ve středisku ekologické výchovy. Od roku 2005 působí na geografických katedrách PřF UK v Praze a PřF UJEP v Ústí nad Labem, kde se dlouhodobě zabývá zejména environmentálními tématy a možnostmi jejich implementace do vzdělávání. Průběžně se zapojuje do řešení výzkumných i aplikačních projektů, zaměřených převážně na přírodovědné vzdělávání, je autorem řady odborných i popularizačních textů, výukových a metodických publikací, učebnic i didaktických her.
Chemie
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
garant oborové pracovní skupiny
Chemie
Vystudoval Učitelství chemie a informatiky na PedF UK, kde později získal doktorát v oboru Pedagogika – specializace v didaktice chemie. Na PřF UK získal hodnost docent didaktiky chemie. Pracoval jako učitel chemie na střední škole, v současnosti působí na katedře chemie a didaktiky chemie PedF UK. Zabývá se přípravou učitelů chemie, výzkumně pak analýzou kurikula, konkrétně učebnic chemie, analýzou a rozvojem schopností žáků a studentů řešit problémy a v neposlední řadě aktivizačními strategiemi řízení učební činnosti žáků. Je autorem více než 130 odborných článků, příspěvků v konferenčních sbornících či monografiích nebo učebních příruček. Je aktivním členem Odborné skupiny pro chemické vzdělávání pod Českou společností chemickou, členem Evropské asociace pro výzkum v didaktice přírodovědných oborů (ESERA), editorem časopisu Scientia in educatione a členem redakční rady časopisu SN Social Sciences. Jeho snahou je měnit přístup k výuce (chemie) do podoby na datech založeného pojetí zaměřeného na žáka a jeho aktivní učení.
RNDr. Milan Šmídl, Ph.D.
Vystudoval obor Učitelství chemie a biologie pro střední školy na PedF UJEP v Ústí nad Labem a doktorský studijní program Vzdělávání v chemii na PřF UK v Praze. Od oku 2009 pracuje na plný úvazek jako učitel chemie a biologie na Střední odborné škole Schola Humanitas v Litvínově a od roku 2010 na zkrácený úvazek jako odborný asistent (oborový didaktik) na katedře chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Působí též jako krajský metodik chemie (v rámci projektu IKAP) na Krajském úřadě Ústeckého kraje a je členem oblastního a krajského přírodovědného kabinetu (projekt SYPO v rámci NPI ČR).
Mgr. Barbora Bitomská
Vystudovala Přírodovědeckou fakultu Ostravské univerzity obor Učitelství chemie a biologie pro SŠ. Po dokončení vysokoškolského studia nastoupila na Mendelovo gymnázium v Opavě, kde zastává funkci předsedkyně předmětové komise biologie. Pedagogické zkušenosti získala i výukou chemie na základní a vysoké škole. Ve svých hodinách ráda využívá moderní technologie a zaměřuje se na mezipředmětové vztahy. Žáky bere jako partnery ve vzdělávání, zapojuje je do organizace přírodovědných aktivit pro děti základních škol.
Mgr. Pavlína Sekanová
Vystudovala Učitelství chemie a biologie na PedF UK. Již před dokončením studia pracovala jako školní asistentka pro žáky s odlišným mateřským jazykem na ZŠ Brána jazyků s rozšířenou výukou matematiky. Od roku 2019 působí jako vyučující chemie, biologie a výběrových maturitních a přírodovědných seminářů na gymnáziu, ZŠ a SŠ Educanet Praha, kde je zároveň třídní učitelkou žáků 4. ročníku bilingvního gymnázia. Tématem zájmu je pro ni práce s třídním kolektivem, badatelská výuka a další aktivizační strategie, k čemuž od roku 2017 pravidelně čerpá inspiraci jako aktivní i pasivní účastník konference PBE. Od roku 2022 začala spolupracovat s PedF UK jako externí vyučující.
RNDr. Veronika Machková, Ph.D.
Mgr. Michal Blaško
Vystudoval Učitelství chemie a biologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. V rámci své diplomové práce se věnoval zpracování komparativní analýzy kurikulárních dokumentů vybraných evropských zemí, v jejichž vzdělávacích systémech jsou přírodovědné předměty vyučovány integrovaně. Integraci přírodovědných předmětů se věnuje i přímo v praxi jako učitel na Základní a Mateřské škole v Chýni, kde působí jako garant přírodovědné skupiny a koordinátor ŠVP.
RNDr. Miroslav Pražienka
doc. RNDr. Bohuslav Drahoš, Ph.D.
Je docentem v oboru anorganická chemie na Univerzitě Palackého v Olomouci. Kromě odborné anorganické chemie se zaměřením na chemii makrocyklických ligandů a jejich koordinačních sloučenin přechodných kovů a lanthanoidů se zajímavými magnetickými vlastnostmi se věnuje také oblasti didaktiky chemie se zaměřením na didaktické testy, hodnocení učebnic chemie a roli chemického experimentu při výuce chemie na středních i vysokých školách v ČR. Je členem České společnosti chemické, kdy v rámci odborné skupiny Chemické vzdělávání se zabývá také problematikou revizí RVP.
Mgr. Václav Fiala
Na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity vystudoval dva magisterské obory – Učitelství biologie pro střední školy a Biologii ekosystémů. Nyní je studentem doktorského studijního programu Didaktika chemie na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Vyučuje integrované přírodní vědy na Základní škole Solidarita v Praze 10, kde působí také jako zástupce ředitelky, koordinátor revize ŠVP a vedoucí Centra kolegiální podpory pro učitele Prahy 10 (Elixír do škol). Ve své profesi se zabývá obsahem vzdělávání a aktivizačními strategiemi ve výuce. Spolupracuje s dalšími organizacemi v oblasti vzdělávání (ČŠI, NPI ČR, EDUin aj.), a vede workshopy a webináře pro učitele (se zaměřením na rozvoj badatelství a přírodovědné gramotnosti). V roce 2019 vydal inovativní učební pomůcku pro žáky (Badatelský deník – chemie), která se letos dočkala druhého vydání.
Mgr. Ing. Andrea Tláskalová
doc. RNDr. Vojtěch Kubíček, Ph.D.
Vystudoval obor Chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy, kde také následně získal doktorát v oboru Anorganická chemie. Po zahraniční stáži na CNRS v Orleans (Francie) se vrátil zpět na katedru anorganické chemie PřF UK. V roce 2103 zde získal habilitaci v oboru Anorganická chemie. V současnosti působí na pozici vedoucího katedry a je členem Rady pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy. Je autorem více než šedesáti odborných článků publikovaných v mezinárodních odborných časopisech.
Přírodopis
Mgr. Kateřina Čiháková
garantka oborové pracovní skupiny
Přírodopis
Vystudovala ochranu životního prostředí a doplňující studium didaktiky biologie na PřF UK. V rámci doktorského studia se zabývá profesním rozvojem učitelů v badatelsky orientovaném vyučování. Aktuálně působí také jako metodička pro vzdělávání pedagogů v Muzeu Říčany, učí na Základní škole Světice, v NPI ČR působí jako didaktička a garantka oboru Přírodopis/Biologie. Věnuje se badatelské výuce venku a místně zakotvenému učení. Chce přispět k tomu, aby žáci při výuce pozorovali přírodu, získávali k ní vztah a měli prostor k aktivnímu jednání. Proměnu vzdělávání v kontextu změn klimatu a ztráty biodiverzity považuje za zásadní výzvu současnosti.
Mgr. Petr Daniš
Působí jako ředitel vzdělávacího centra TEREZA a předseda Sítě středisek ekologické výchovy Pavučina. Ve svých knihách Děti venku v přírodě – ohrožený druh?, Tajemství školy za školou a Svobodná hra vyzdvihuje kontakt dětí s přírodou a dětskou hru jako přirozenou cestu k jejich zdraví, wellbeingu, rozvoji a učení. S pracovní skupinou pro klimatické vzdělávání vytvořil publikaci Klima se mění – a co my? Věří, že přírodopis může probíhat více venku a badatelsky, vést žáky k porozumění, jak příroda funguje, a posilovat jejich vztah k více než lidskému světu, na kterém naše společnost závisí.
RNDr. Vanda Janštová, Ph.D.
Působí jako odborná asistentka na katedře učitelství a didaktiky biologie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy, v letech 2009–2015 vyučovala biologii a vedla biologický kroužek na Arcibiskupském gymnáziu v Praze. V roce 2016 získala doktorský titul v oboru Vzdělávání v biologii. Na katedře učitelství a didaktiky biologie vede bakalářské a diplomové práce budoucích učitelů biologie. Zaměřuje se zejména na výzkum motivace ke studiu biologie, postojů k biologii či jejím oborům, na možnosti výuky molekulární biologie a genetiky na středních školách a analýzu kurikula biologie.
Mgr. Jana Policarová
Vystudovala zoologii na PřF UK. V současnosti učí především přírodopis, ale i chemii a fyziku ve Scioškole na Praze 11 a na ZŠ Vladislava Vančury v Praze-Zbraslavi. Přírodopis neučí systematicky, ale po velkých tématech. Praktikuje badatelskou a venkovní výuku a je pro ni důležitý formativní přístup. Podílela se na vytváření koncepce školy i školního vzdělávacího plánu. Má zkušenosti z neformálního vzdělávání. Podílí se na vedení skautského oddílu. V minulosti působila v několika týmech zážitkově vzdělávacích kurzů pro skautské vedoucí.
Mgr. Iva Frýzová
V roce 2000 absolvovala obory Učitelství biologie a pěstitelství a Učitelství výchovy ke zdraví na PdF MU a od té doby se věnuje přírodovědnému vzdělávání. Od roku 2004 pracuje na katedře biologie Pedagogické fakulty MU, kde má na starosti výuku odborných a didaktických předmětů ve studijním programu Učitelství pro 1. stupeň. Ve své výzkumné činnosti se pak zaměřuje na teorii a praxi přírodovědné terénní výuky na různých stupních vzdělávání. Bohaté zkušenosti jak z výuky na základní škole, tak z akademického prostředí zúročila coby autorka přírodovědných učebnic a příruček pro učitele žáků 4. a 5. ročníků ve spolupráci s nakladatelstvím Fraus. Ráda by se zasadila o to, aby výuka ve venkovním prostředí ve svých rozmanitých podobách byla vnímána jako přirozená součást přírodovědného vzdělávání, a v tomto smyslu také pravidelně využívána.
Mgr. Jitka Kopecká, Ph.D.
Vystudovala Učitelství biologie, zeměpisu a geologie na PřF UP v Olomouci. Doktorské studium absolvovala v oboru Geologické vědy na PřF MU v Brně. Učila na základní škole a od roku 2003 působí jako odborná asistentka se zaměřením na geologii a didaktiku biologie a geologie a jako metodik pedagogických praxí na katedře biologie PdF UP v Olomouci. Věnuje se problematice podpory výuky geologie a jejímu potenciálu při rozvoji přírodovědné gramotnosti. Je autorkou oborově didaktických i geovědních publikací.
PhDr. Roman Kroufek, Ph.D.
Vystudoval Učitelství biologie a geografie (PF UJEP) a doktorský studijní obor Vzdělávání v biologii (PF JU). Aktuálně působí jako vedoucí katedry preprimárního a primárního vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Zde se ve své výzkumné a vzdělávací činnosti věnuje environmentálnímu a udržitelnému vzdělávání a didaktice přírodních věd. V současné době řeší vzdělávací témata zaměřená na venkovní učení, environmentální gramotnost či klimatické vzdělávání.
Mgr. Petra Jůzlová
Vystudovala Učitelství biologie a chemie na PF JU. Působila jako didaktička na PdF MU, v rámci výměnných pobytů učitelů měla možnost poznat způsoby výuky přírodovědných předmětů ve Slovinsku. Je autorkou metodických materiálů pro učitele, spoluautorkou a odbornou konzultantkou několika učebnic přírodovědy. Učí na ZŠ a MŠ Dobrá Voda. Pomocí terénní výuky a badatelského poznávání přírody chce v žácích prohloubit vědomí, že ochrana přírody má význam.
Mgr. Jaroslav Vašíček
RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Absolventka Přírodovědecké (Mgr., RNDr.) a Pedagogické (Ph.D.) fakulty Univerzity Karlovy, působí jako vedoucí katedry biologie a environmentálních studií PedF UK, garantka kurzů didaktiky biologie a členka oborové rady v doktorském studijním programu Didaktika biologie (vše PedF UK). Výzkumně je zaměřena na didaktiku biologie, badatelsky-orientované vyučování, profesní přípravu a profesní vidění studentů Učitelství biologie. Je hlavní organizátorkou konference Trendy v didaktice biologie.
Širší konzultační skupina je otevřenou platformou, do které se mohou zapojit: pedagogové a vedoucí pracovníci škol, didaktici z vysokých škol vzdělávající učitele, zástupci odborné veřejnosti, zástupci „klientů“, tj. rodičů a žáků, zástupci expertního panelu, MŠMT, ČŠI, CZVV, zástupci příslušných oborových asociací a sdružení, nestátní neziskových organizací, zástupci odpovídajících resortů, zástupci zájmového vzdělávání a ZUŠ. V rámci širší konzultační skupiny na revizích RVP ZV spolupracovali a spolupracují:
Ing. Mgr. Petr Hart, DiS.
Zástupce vedení školy, předseda KMK Jihočeský kraj Přírodovědné vzdělávání, člen národního kabinetu Přírodovědné vzdělávání
RNDr. Dominik Rubáš
Zástupce VŠ
Mgr. Pavel Bokr
Pedagog 2. stupně ZŠ, člen Odborné skupiny pro vzdělávání, výuku a popularizaci geologických věd České geologické společnosti
Mgr. Radka Koláčná
Pedagožka 1. stupně ZŠ
RNDr. Karel Kolář, Ph.D.
Redaktor nakladatelství Prometheus
Ing. Petra Prošková
Ředitelka organizace Elixír do škol, z. ú. zapojené v Digikoalici, JŠI a Eduzměně
RNDr. Martin Macháček, CSc.
člen odborné komise STAN, autor učebnic fyziky pro základní, speciální a střední školy
RNDr. Eva Hejnová, Ph.D.
Zástupkyně VŠ, členka výboru Fyzikální pedagogické společnosti JČMF
RNDr. Renata Holubová, CSc.
Zástupkyně VŠ
Mgr. Bc. Jana Plevová, Ph.D.
Zástupkyně vzdělávací organizace
Mgr. Jindřich Havelka
Pedagog na gymnáziu
Mgr. Radka Matějková, DiS.
Pedagožka VOŠ
doc. PaedDr. RNDr. Milada Švecová, CSc.
Zástupkyně VŠ s praxí na ZŠ a SŠ, předsedkyně Klubu ekologické výchovy, z. s., členka ČK pro UNESCO
Ing. Bc. Kamil Bujárek
Pedagog na gymnáziu
Mgr. Tomáš Mandík
Pedagog 2. stupně ZŠ
RNDr. Dobroslav Matějka, CSc.
Zástupce VŠ
Mgr. Václav Šlouf, Ph.D.
Pedagog na gymnáziu, zástupce VŠ
Ing. Lenka Peléšková
Pedagožka 2. stupně ZŠ
Mgr. Kristýna Douchová
Pedagožka 2. stupně ZŠ
Mgr. et Mgr. Radka Nedbalová
Pedagožka na gymnáziu
doc. RNDr. Marta Klečková, CSc.
Zástupkyně VŠ
doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
Vedoucí Centra podpory přírodovědného vzdělávání PřF UJEP
Mgr. Eva Hanková
Pedagožka 2. stupně ZŠ
Mgr. Monika Mazúrová
Pedagožka 2. stupně ZŠ
Mgr. Iveta Bártová, Ph.D.
Zástupkyně VŠ
Mgr. Petr Křížek
Pedagog na gymnáziu
Mgr. Daniela Hančlová
Pedagožka na gymnáziu
Bc. Josef Neškodný
Pedagog 2. stupně ZŠ
Mgr. Petra Boháčková
Vedení školy, členka GEG Učte s námi, členka Učitelské platformy, ambasador Future classroom lab European Schoolnet, Apple Distinguished Educator
Mgr. Eva Trávníčková
Pedagožka 2. stupně ZŠ
Mgr. Štěpán Gabriel
Pedagog na gymnáziu
doc. RNDr. Irena Smolová, Ph.D.
Zástupkyně VŠ, členka České geografické společnosti
Jana Reitmajer, MSc, MBA
Zástupkyně rodičů
Mgr. Roman Lebloch
Pedagog 1. stupně ZŠ, Předseda Řídícího výboru MAP (projekt Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Luhačovice)
Mgr. et Mgr. Markéta Klimešová, Ph.D.
Pedagožka 2. stupně ZŠ
Mgr. Martina Pražáková, Ph.D.
Pedagožka 2. stupně ZŠ
Mgr. Bc. Michal Souček
Pedagog 2. stupně ZŠ
Ing. Igor Veterník
Pedagog 2. stupně ZŠ
PhDr. Karel Vojíř, Ph.D.
Zástupce VŠ, European Science Education Research Association
Mgr. Ondřej Ševčík
Pedagog na SŠ
RNDr. Petr Holzhauser, Ph.D.
Zástupce VŠ, člen České společnosti chemické, člen Ústřední komise Chemické olympiády
Mgr. David Chamula
Pedagog 2. stupně ZŠ
doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák
Zástupce VŠ
PhDr. Bc. Mgr. Břetislav Voženílek, MBA
Pedagog ZŠ, člen komise školství a komise pro rozvoj vzdělávání Rady MČ PRAHA 12
RNDr. Miroslav Müller, Ph.D.
Zástupce VŠ
Mgr. Eva Břicháčková
Pedagožka 2. stupně ZŠ
Mgr. Martina Marková
Pedagožka na gymnáziu
Mgr. et Mgr. Olga Smolová, MBA.
Zástupkyně rodičů
Mgr. Bc. Simona Šitnerová
Pedagožka s aprobací pro 2. stupeň ZŠ