Představujeme pracovní skupiny revize RVP ZV
Pracovní skupiny působící při Národním pedagogickém institutu ČR pracují na základě zadání, které vychází z dokumentu Hlavní směry revize RVP ZV, zpracovaného Expertním panelem a schváleného MŠMT. Revidovaný RVP ZV budou postupně připravovat (od řešení koncepčních otázek, tvorby metodik a textů jednotlivých kapitol, až po předání k připomínkovému řízení a tvorbu finální verze RVP ZV) do podzimu 2023. Expertní panel bude i nadále plnit supervizní roli nad dalším procesem.
Garanty pracovních skupin jsou kmenoví odborní pracovníci NPI ČR. Didaktici a další odborníci NPI ČR se zapojují i do pracovních skupin, jejich základem jsou však odborníci z praxe. Garantkou procesu revize RVP ZV v Národním pedagogickém institutu ČR je Kateřina Lichtenberková.
Video: Rozdělení pracovních skupin
Kateřina Lichtenberková, odborná garantka a projektová manažerka NPI ČR, představuje nejen jednotlivé typy pracovních skupin a jejich význam v rámci revize RVP, ale i co je největší výzvou tohoto obsáhlého systému či jaká je vize školy v roce 2030.
#myjsmenpi #revizervp #fandimeceskemuskolstvi
Schéma pracovních skupin
Úkolem skupin (užších tvůrčích a širších konzultačních) zaměřených na vzdělávací oblasti bude nejprve vytvořit koncept zamýšlených změn v dané vzdělávací oblasti a následně upravit text oborových kurikul v souladu s Hlavními směry revize RVP ZV.
Koordinační skupiny pro 1. a 2. stupeň mají zajistit konzistenci kurikula na úrovni vzdělávacích oblastí (oborů) na daném stupni a provázanost obou stupňů.
Koncepční skupina bude zajišťovat koncepční a metodické vedení ostatních skupin v souladu s Hlavními směry revize RVP ZV a bude revidovat obecné kapitoly RVP ZV.
Úkolem skupiny klíčové kompetence a gramotnosti bude vytvořit mapu rozvoje (učebního pokroku) u každé z definovaných klíčových kompetencí.
Skupina pro společné vzdělávání bude zajišťovat vytvoření minimálních doporučených výstupů pro žáky s SVP a hlídat směřování ke strategickému cíli SC2 Strategie 2030+: Snížit nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání a umožnit maximální rozvoj potenciálu dětí, žáků a studentů.