Co se mění pro vás a vaši školu

Srozumitelně o tom, co přinášejí nové rámcové vzdělávací programy do vaší každodenní praxe.

Proč provádíme změnu rámcových vzdělávacích programů


České školství má silnou tradici kvalitního vzdělávání. Aby ji udrželo i v dynamickém světě, potřebuje pružně reagovat na nové výzvy a příležitosti. Revize proto přináší proměnu celého vzdělávacího systému – od předškolního až po odborné a umělecké vzdělávání. Stavíme na tom, co funguje, a přidáváme nové přístupy, které pedagogům pomohou lépe rozvíjet dovednosti dětí a mladých lidí pro budoucnost.

Jak chceme provádět revizi RVP

Smyslem nového RVP není vše přestavět a změnit, ale posílit některé aspekty, které jsou už dnes součástí RVP. Stejně tak chceme zachovat systém, který dává školám rámec a pravidla, ale také jim dává svobodu přizpůsobit se specifickým potřebám a okolnostem. Při revizi RVP vycházíme z cílů a zásad ve školském zákoně.

Pomoc s novými RVP

Nové RVP je teprve začátek. Důležitější je, jak vám pomůžeme ho uvést do života. Proto připravujeme komplexní metodickou podporu s praktickými nástroji, návody a inspirací. RVP vám říká "co", naše podpora vám ukáže "jak".

Pomoc s novými RVP

Nové RVP je teprve začátek. Důležitější je, jak vám pomůžeme ho uvést do života. Proto připravujeme komplexní metodickou podporu s praktickými nástroji, návody a inspirací. RVP vám říká "co", naše podpora vám ukáže "jak".

Harmonogram změn a zavádění do praxe

Na proměně rámcových programů spolupracují stovky odborníků i kolegů z praxe. Změny zavádíme postupně podle jasného harmonogramu – máte dostatek času na přípravu a můžete využít naši podporu při přechodu na nové RVP.

O nás
Kdo na revizích pracoval

Práci na revizi rámcových vzdělávacích programů jsme dostali na starost my, NPI ČR podle zadání Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. V pracovních skupinách společně pracovali jak učitelé a ředitelé z praxe, tak didaktici, zástupci oborových asociací a neziskových organizací.

O nás
Kdo na revizích pracoval

Práci na revizi rámcových vzdělávacích programů jsme dostali na starost my, NPI ČR podle zadání Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. V pracovních skupinách společně pracovali jak učitelé a ředitelé z praxe, tak didaktici, zástupci oborových asociací a neziskových organizací.

Celé vzdělávání prochází změnou. Podívejte se, co se týká právě vaší školy.

Revize rámcových programů přinášejí změny do všech oblastí vzdělávání. Pomůžeme vám zorientovat se v tom, jak změny ovlivní vaši praxi – ať už učíte ve školce, na umělecké škole nebo připravujete studenty na budoucí profesi.

Předškolní vzdělávání

Základní vzdělávání

Střední odborné vzdělávání

Základní umělecké vzdělávání

Inspirace

Škola budoucnosti již nyní. Podívejte se na příběhy škol, které již dnes učí v souladu s cíli revidovaných vzdělávacích programů.

Podcast

Měním svoji školu, už nemusím lhát do třídnice

Odborník na vzdělávání Karel Tomek si do nového podcastu EduRevue: Mezi námi pozval ředitelku malotřídní ZŠ Horní Kruty Petru Procházkovou…

Podcast

Učitelkou jsem být nechtěla. Pak jsem zjistila, že je to nejlepší práce na světě

Zdeňka Chocholoušková, garantka podpory nadání z NPI ČR, a Tereza Martínková, ředitelka pražské ZŠ nám. Curieových z Prahy 1…

Rozhovor

Jak se pozná dobrá škola? Když se firmy o absolventy perou

Střední odbornou školu v Sezimově Ústí založil před pětaosmdesáti lety podnikatel Jan Antonín Baťa. Vychovávala zaměstnance pro jeho jihočeskou strojírnu…